tisdag 2 februari 2010

Skillnad

Det blir sån otroligt stor skillnad när jag har alla barnen mot när jag bara har de 2 små. Jag hade nog aldrig trott att det skulle vara det, men det var det. Detta till trots att dom stora ändå sköter sig själva. Men det är massa andra saker som kommer till. Som t.ex läxor, det ska pratas i 180 vilket Majsan är OTROLIGT duktig på. =)
Det värsta är att det känns som om jag glömmer massa saker hela tiden för att man pratar öppet med barnen om saker som man skulle vilja göra och så blandas det in i min planering som jag har i mitt huvud. Inte lätt!!!
Veckans schema hitills;
Tisd. - träning för mig
Onsd. - bio med Maja, läxor
Torsd.- Maja gympa, läxor
Fred.- Robban och Kalle bio
Lörd.- Kalle på kalas
Sönd.- Jag jobba ev., Maja gympa, Kalle fotboll

Detta är ju bara stora drag, man får inte glömma att Bella och Linus ska ha sitt också. En sak som jag saknar riktigt mkt är att gå på museum. Vet inte varför det inte har blivit av, men båda jag och barnen gillar att gå. Får ta tag i det snart!!
Kollade på familjen annorlunda igår och reagerade på hur mannen i den stora familjen med 10 barn resonerade. Hans fru var bortrest och han skulle prompt hålla på med att bygga en friggebod och lägger över ansvaret på de större barnen för de små barnen. Han beklagade sig över att han inte hann med ngt, att barnen inte blev passade ordentligt.... Men herregud människa, kanske inte ska hålla på med såna projekt just när frugan är borta då!!!!!
Jaha, då var morgonfriden slut. Dags att hämta mitt lilla monster =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar