fredag 19 februari 2010

Djupa tankar

Jag blir så fascinerad i bland över hur andra tänker ibland. Jag är säkert likadan emellanåt, men ibland undrar man vad som försigår i andras huvuden. Vi satt och åt middag, alla samlade vid bordet. Bella sitter i sin stol och pratar på sitt sätt med oss alla. Hon sitter och bubblar ur sig MASSA gallimattias samtidigt som hon hötter med pekfingret. Både jag och Robban pratar tillbaka och vi riktigt busar med henne allihopa... Så säger Robban;
Undrar hur Bella tänker. Jag menar, vi tänker ju i ord. Men eftersom hon inte kan några ord på det sättet så undrar jag hur hennes tankar funkar! Och han har ju på ett sätt helt rätt, såna underbara tankar!!
Man märker att sina barn har blivit stora när de ringer till en och frågar om dom får gå hem tidigare med en kompis och kolla på film. Jag var i Täby och hade ett litet tag kvar innan jag skulle komma hem.
Kalle; mamma, är det ok om jag går hem tillsammans med Victor nu.
Jag; Jodå, helt ok!
Kalle; alltså vi ska hem till mig och titta på film om det går bra?
Jag; Det går jättebra! Tar du med dig Maja hem också??
Kalle; Ja, jag är hos henne nu. Öhh, är det ok om Martin också följer med och tittar, för han vill också se den filmen??
Jag; jaaa Kalle. Det går JÄTTEbra!! Ta det lugnt hemma bara så ses vi när jag kommer hem! Ok?!
Kalle; Ja mamma....
Dessa UNDERBARA ungar!!! Det hade gått jättebra för dom att vara hemma själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar