fredag 5 februari 2010

Glad, irriterad, arg etc etc

Det tar på en att behöva gå igenom hela känsloregistret. Känner det nu att jag blir mer o mer irriterad över att jag mår dåligt över att ha gått igenom alla känslor man har...
Ledsen;
Igår kollade jag på en dokumentär på 1:an. Handlade om en kille som i samband med förlossningen fick en hjärnskada. I slutet av denna dokumentär så grät jag så mkt att jag knappt visste var jag skulle ta vägen. Jag mådde så dåligt och kände med denna stackars mamman som behövde genomlida allt!! Hade en stor knut i magen när jag la mig.
Glad;
Idag var jag och shoppade lite med storasyster. Hittade allt en del, dagen var jättetrevlig. Men när vi var färdiga och skulle åka och hämta upp Robban blev vi lite sena pga Limpan.
Irritation:
Då blev jag superstressad för att hinna med allt jag tänkt i tid, skulle ju hämta Bella från dagis också! Inte för att det är några problem egentligen, jag hann ju i tid. Hmm, antar att jag är lite neurotisk =)
Ilska;
Därefter lägger Robban sig på soffan o sover efter jobbet... Där sitter jag med alla barnen varav Bella går runt och skriker och är på superdåligt humör och trött, Linus vill ha uppmärksamhet. Kalle väntar på att få åka iväg och Maja o jag vill bara få vara själva...
Frustration;
När Kalle och Robban åkt iväg på bio var det bara vi kvar hemma. Konstant grinande och gapande från Bella... Tycker just nu att det inte är så himla positivt med dagis!!! =) Jag kan inte göra ngt alls för att få det lugnt hemma när hon är på det humöret!! Dessutom så hade Robban efter att jag har sagt till honom typ 1000 ggr lämnat toadörren öppen så att Bella kom in där. Vad händer?? Jooooo, hon står och plaskar i toan o har SKITSKOJ!!!! Jäkla unge. Ringer upp Robban och skäller ut honom och börjar prata om e-coli bakterier och skit varpå han säger; Mmm, jaja puss puss, älskar dig med!! Hejjjj dåååå. Klick... ----> Då blev det ilska igen...
Trött;
Efter en supermysig kväll med Maja med popcorn, bakat muffins och spelat kort så är jag sååå trött nu!! Vill bara sova och ska göra det med. UTAN alla dessa hemska känslor!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar