lördag 6 februari 2010

Underbar helg!!

Den har hitills varit alldeles underbar! Har spenderat den med nästan bara Maja. Det händer inte allt för ofta kan jag säga att man kan vara med bara ett barn och göra saker som bara vi vill göra. Men denna helgen blev det av!!
I fredags var Kalle och Robban på bio och kollade på Avatar. Då fick jag och Maja vara hemma tillsammans med Bella och Linus, men Bella gick ju och la sig vid 18 tiden. Linus säger ju inte så mkt så honom märker man knappt av ens om han är vaken... =)
Jag och Maja hann med att poppa popcorn, spela kort och baka.
Sen när killarna kom hem så blev det fullt hur igen. Då var friden bruten =)
Idag skjutsade Robban ner Kalle till färjan för fotbollsträning och senare för kalas. Kalles pappa tog emot på andra sidan ön.
Jag och Robban packade bilen full med alla grovsopor som vi hade. JAG skulle SJÄLV åka på eget initiativ till Hagby tippen som jag alltid har upplevt som stor och nästan lite skrämmande. Att man måste veta allt om sopor innan man åker in där. Men det var verkligen inga problem. Jag och Maja slängde allt på en kort tid. Sen var det bara att åka till Täby C och strosa runt inför bion som inte började förrän om 1,5 timme.
Det kändes verkligen som om man hade glömt något barn någon stans. För det var så tyst och tomt utan något barn som inte sa mer än halv sju... Tror att man ska försöka satsa på att få komma iväg såhär med bara ett barn i taget och få lite mer kvalitetstid!!
När det väl var dags för bion så hamnade jag naturligtvis bredvid 2 barn som pratade i 180, ibland på svenska och ibland på arabiska.... Till slut så ruttnade jag och hyssjade högt och tydligt på pojkarna som uppenbarligen inte fattade att man var tyst när man var på bio. 2 killar på ca 7 år och ena killens pappa som inte heller han fattade hur man skulle bete sig!! Ojojoj vad förvånade dom blev över att ngn sa ngt till dom. Men dom blev knäpptysta och satt bara och kollade på mig med jämna mellanrum. =) =) =)
Nu på kvällen hämtades en glad Kalle hem från ett kalas på 4 timmar, Robban är hos grannen som är med i styrelsen på vinkväll. Tycker att det blir många vinkvällar i denna styrelse =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar