lördag 24 juli 2010

Underbara familj

Som jag har njutit när jag har varit nere i Göteborg och hälsat på alla mina "gamla" goa släktingar. Kände denna gången att man verkligen uppskattar det på ett helt annat sätt nu när man är äldre än när man var yngre. Då var det mer som en vardaglig sak på ett annat sätt, man tror att man ska ha alla sina nära och kära runt sig hela livet. Men se det kommer det inte att bli =(

Det var så skönt att vara hemma hos mormor, spela massa SkipBo, dricka bubbel och prata och skratta. Tyckte dock lite synd om henne då vi kommer 2 familjer samtidigt och bara väller in i hennes tysta lägenhet. Helt plötsligt exploderar lägenheten i MASSA ljud och rörelse. 3 småttingar som tar och drar i mer eller mindre allt. Bella hittade ett kort på sig själv som hon gärna tittade på i tid och otid =) Hilda och Linus visade sina rätta jag och sopade golvet VARJE dag med sopskyffeln =)

En av dagarna i Göteborg var vi hos farmor och farfar. Dom hade även fått över min farbror och hans fru. Så himlans kul att ses när det inte är så ofta. Det sköna är att det känns som att det var igår man sågs. Inget knas där inte! Mycket god mat, mycket prat och skratt och MÅNGA otroligt nöjda barn som stod och åt av dessa prunkande vinbärsbuskar som erbjöd ett överflöd av bär.

Bella, Hilda och Linus stod och åt mer eller mindre konstant om dom inte gjorde ngt annat bus... Kalle och Maja hjälpte till att plocka bär som jag skulle få med mig hem och göra saft av. Även resten av familjen hjälpte till att plocka. Tror jag fick med mig 6-7 liter bär!!! Nu ska det göras saft. Ska nog ta tag i det idag tror jag. Fick en saftMaja av farmor så nu finns ingen anledning till att inte testa =)

Var på Liseberg en annan dag. Herremin gud vad jag skrek. Känner fortfarande av det i halsen. Har åkt så sjukt läbbiga saker som jag ALDRIG mer kommer åka!! Shit, tror jag har blivit gammal!!! =) Lillasyrran är som resten av mammas sida; sitter gärna och väntar på att alla ska komma tillbaka från attraktionerna. Hon åker en del, typ som virvelvinden, dom där lite lugnare sakerna... Jag är mer som pappa och resten på hans sida; TESTA ALLT minst en gång =)

Mormor fyller år på månd och skulle ha kalas idag; lördag. MEN då det var svensexa idag för min svåger som min sambo skulle vara med på så kunde vi inte stanna för kalaset. Så det fick bli att göra en tårta till henne istället =) Bild i förra inlägget! Hoppas den smakar! Ville så gärna träffa alla som man inte har sett på länge. Det går så länge mellan gångerna!

Nä, nu ska lilleman tas omhand. Han sitter med Maja på nedervåningen alldeles nyvaken. Sen ska det spanas in hur man gör saft!! =) Återkommer med resultat!! =)

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar