fredag 9 juli 2010

Härligt

Tänk att det alltid ska gå så långt mellan gångerna som man ses, hela familjen!! Trots att det är så mysigt att ses så blir det inte oftare... Igår hade vi hela familjen över på lite grill. Har kommit fram till att jag verkligen tycker om att pyssla och dona, fixa mat och göra alla mätta och glada! Alla barnen sprang runt, tjoa och tjimma, gapa och skrek, gnällde och krävde. De vuxna åt och åt, behagade de små och sina egna, pratade och skrattade. Precis som det ska vara!

Hade besvär av utslag i nacken. Dom där som jag haft besvär av sen innan. Tänk vad snabbt man vänjer sig vid att det inte är några problem! Läkaren hade uttryckligen sagt att jag skulle ta det lugnt med solen, helst undvika den helt. Var nere på stranden för 2 dgr sen så de små skulle få bada lite. Vi hade med oss parasoll o allt för att få skugga. Jag skulle BARA vara med Bella i vattnet så inget händer... Så blev det fullt med utslag på HELA ryggen, rumpan och nacken. Men det som besvärades mest som satt i hela dagen igår var i nacken. Det andra gick bort till kvällen. Idag är allt borta. Såååå skönt!

Så jag som älskar solen och att sola ska tvinga mig själv att hålla mig undan solen.... Förstår inte hur det ska gå en längre tid! Inte enbart att det är trist men det är ju även skitsvårt att roa barnen med något om man inte får gå ute. Hur ska jag motivera dom till att dom inte kan vara på stranden o bada??

NU är hela familjen vaken, Maja o Bella ska få frukost. Kalle o Robban är iväg och hämtar en radiostyrdbil, Jag o Linus har redan ätit och vill bara busa busa busa...

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Å, visst är det värdefullt med familjen! Tyvärr är mina systrar väldigt utspridda, så tillfällena då vi har möjlighet att träffas alla är få räknade. Men när de väl inträffar är det underbart och ett härligt kaos!!

    Tråkigt att en soldyrkare som du inte kan vara i solen! Var försiktig och LYSSNA på vad farbror doktorn har sagt så du mår bra när ni ska åka iväg!!! Det närmar sig väl?

    Ha en härlig dag Karin!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jaaa jag ska lyssna på farbror doktorn ;)
    Vi åker redan på sönd. så det är bara 2 dgr kvar. Sen borta i 2 veckor. Känns som att det är en hel del som kan gå fel denna ggn, men det är än så länge bara en känsla...
    Så trist att man bor så långt ifrån, men kan säga att även om man bor nära så kan det gå väääääldigt lång tid emellan ibland.
    Dagen har varit väldigt bra. Funderar på om man ska gå o ta sig ett kvällsdopp som igår, men får se hur värmen i kroppen är =)

    KRAM

    SvaraRadera