tisdag 27 juli 2010

Balettdoktorn

Så idag var det dags för mig att gå till läkaren på VC som läkaren på akuten sa till mig att göra. Jag hade ju försökt att få dom att enbart skriva en remiss till hud för att man där kan få den expertisen som jag tror behövs för att göra en korrekt bedömning av de utslagen jag har haft. Mot min vilja så bokar de istället in en tid till ytterligare en annan läkare än de jag varit hos.

Jag har alltså nu varit hos 5 olika läkare för ett och samma besvär. Inte för att det behövs olika åsikter då de alla har gått på samma linje utan för att man inte kan bestämma innan vem man vill gå till om man ska gå på drop-in tiden. Tyckte nästan lite synd om den "beryktade" balettdoktorn som min syster kalalr honom. Han trippar på tårna när han ska hämta en i väntrummet och skakar hand som en slapp fisk.... Idag när jag kom så hade jag NATURLIGTVIS inga symtom, han hade inte sett mig innan och såg bekymmersam på mig när jag återberättade allt. Hmm, sa han och gned de korta skäggstråna på hakan... Hmmm...

- Har du testat ngt nytt, nytt tvättmedel, ny mat etc...
- Nääää sa jag som jag sagt VARJE GÅNG till ALLA läkare...
- Vad jobbar du med??
- Jag är sjuksköterska, sa jag.
- Hmmmm, Har du högt blodtryck som du behandlas för??
- Nääää det har jag inte
- Nähä, för annars HADE det kunnat vara '*-.lkgsdfg.
Han sa en diagnos som jag inte hört förut och det kändes som att bara för att jag hade sagt att jag var sköterska så borde jag helt plötsligt veta vad allt betyder. Men kände att då jag inte hade det så var det inte ens värt att fråga vad han hade sagt. Hans tanke var att det INTE ALLS var ngn annorlunda form av Psoriasis som akutenläkaren hade sagt. Nänä, det skulle inte gå över så fort med medicinen!! Jaha, då var det dags att vända upp o ner på allt och sätta ytterligare en annan diagnos när han inte ens sett hur jag såg ut!

Känns så trist att de ska sitta o GISSA sig fram istället för att bara göra som jag ber om; SKRIV EN REMISSJÄKEL för mig NU!!!!! Efter att ha suttit med balettdoktorn i 10 min så var allt klart, han var dessutom 15 min sen då både han o jag hade fikat på hembygdsgården. Bara det att jag kände igen honom men han kände inte igen mig. Borde kanske ha frågat hur lunchen smakade, han stod FRAMFÖR mig i cafékön... =) Remissen är nu skriven och det återstår bara att vänta på en kallelse...

Jaja, är man balettdoktor med slappt handskak så är man!!

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar