måndag 5 juli 2010

Akuten


Såhär vacker var jag när jag satt på akuten idag. Klådan var helt otrolig!! MEN nu tror jag att jag har fått den hjälpen som jag behövt! Men tänk att man ska behöva åka till akuten för att få det!! Fick först sitta o vänta i väntrummet i lite över en timme och riktigt kunde se framför mig hur jag skulle bli fast där i timmar. MEN eftersom detta sjukhuset har ändrat sina rutiner för att minska väntetiden så gick det så himlans fort och smidigt. Från det att jag kom in till sjukhuset till det att jag gick ut genom dörrarna tog det 2 timmar. INTE ILLA!!!

Den otroligt vänliga och kunniga (?) läkaren kom fram till att det troligtvis var en annorlunda form av Psoriasis. Hmm, det lät ju inte allt för kul MEN för min del så är allt som ger mig en föklaring en BRA sak! Då kan jag agera utifrån det!! Så med förhoppning att hans diagnos stämmer har jag idag hunnit smörja in mig med cortisonlösning och fet kräm. Enligt läkaren skulle det ta 2-3 dagar innan jag märker en stor skillnad. SÅ HÅLL TUMMARNA =) =)
Känns som att vad som helst är bättre än vad det är nu!

NU ska jag göra lite kaffe och bara njuta och vara glad. Glad över dagens genombrott!

STOR KRAM TILL ALLA!!!

3 kommentarer:

  1. Oj, det där ser inget vidare ut :( Hoppas att krämerna hjälper! :)

    SvaraRadera
  2. Här håller vi tummarna förtvivlat mycket! Karin, lilla vän hur det ser ut!! Hoppas nu att läkarna träffat rätt och att cortisonen och fetkrämmen hjälper och ger snabb effekt! KRAM

    SvaraRadera
  3. Jisses.. Det ser inte ett dugg kul ut. Jag lider av soleksem så jag är inte så förtjust i att vistas i solen för länge.,.. en det där ser värre ut.

    SvaraRadera