söndag 1 november 2009

Fest

Så kom dagen när sambons fest skulle bli av. Efter ett uppvaknande kl 6 på morgonen av bebisen så fanns det ingen anledning till att lägga sig och sova igen. Upp, äta frukost och börja så smått med att städa, plocka och förbereda inför kvällen.
Det var nog första ggn i mitt liv som jag ställde mig och lagade mat på morgonen. Kl 8.30 var det dags att göra rostbiff i ugnen. Inte ens Bella var vaken innan vi började med maten... Men gott blev det iaf!!
Som tur var kom syster och hennes sambo över och hjälpte till med förberedelserna. Klockan hann bli fem på em och de första gästerna kom över. Sen vällde det in gäster. Längesen som det var så mkt folk i vårt hus. Varje gång känner jag samma sak, det blir alldeles för litet hemma med mkt folk. Känns som att det är dags att flytta till större snart. Vi är ju ändå 7 pers. när alla är hemma samtidigt.
Hade inte tänkt att det skulle vara så mkt barn på kalaset/festen. Men så är det när man är i vår ålder. Alla kan inte skaffa barnvakt heller!! Jag och syster hade planerat att gå hem till henne och sova där när barnen blev för trötta. klockan hann inte bli så mkt innan det var dags att gå hem till henne. strax efter kl 21 gick vi hemåt... Hade varit himlans kul om man inte hade haft barnen och kunna festa till ordentligt när sambon ändå fyller 30... Men men, nu var det inte så! Tur var väl det kanske. Har lite svårt för attitydproblem som uppstår hos vissa när dom dricker!!!
Tuuur att det var en stor soffa som jag och Linus kunde sova på. Bella hade fått låna en resesäng att sova i. Hur det än är så är det inte alls samma sak att sova borta. Drömmarna blir helt annat, man kan inte göra samma saker borta som hemma... Även om det mer eller mindre känns som hemma hos syster!
Efter en skön natt var det dags att vakna och komma iordning. Får se vad dagen har att bjuda på idag... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar