söndag 8 november 2009

Underbara morgon!!

Våra dagar under helgerna är oftast fullspäckade när vi har alla barnen hemma. Nu har vi tagit tag i badrumsrenoveringen igen och då blir det per automatik att Robban lägger sin mesta tid på det. Kalle och Maja vill/ska antingen leka med kompisar eller har något annat för sig. Nu har båda två kommit på att det är himlans roligt att skriva brev till sina släktingar via mail. Kalle har fått starta eget mailkonto då han begriper sig på hur han ska hantera det och kan skriva själv. Maja får vänta ett tag. Hon får jättegärna skriva men får använda min mailadress.
Gårdagen var helt galen. Samtidigt som Robban fixar med sitt, så springer jag runt o städar, plockar, lagar lunch och försöker tillfredsställa mina barn. Linus skulle äta, Bella vill leka med Maja o Kalle, men Maja o Kalle vill sitta (helst) samtidigt vid datorn och antingen skriva eller spela spel... Jaaa, har man inte saker att göra så skapar man det!!!
Det var dags för Maja att få ha sitt efterlängtade kalas för sina kompisar. Förra gången som det var tänkt blev det inställt då hon var dålig. Men inte denna gången inte! Efter tjat och förfrågan hur mkt klockan var, minst 20 ggr i timmen från kl 12 på dagen från Maja, så "vällde" det in barn kl 18:00. Alla underbart gulliga tjejer i sina fina pyjamasar då det var pyjamasparty!! =) Majsan visste knappt vilket ben hon skulle stå på!! =) Hon hann inte upp för trappan till rummet innan nästa person kom... När alla hade kommit lyssnade dom på musik, dansade och lekte själva. Oftast det egna som är roligast!! Sen körde vi dansstopp. Haha, så himlans söta när dom dansar!! Ganska häftigt att dom har relativt lik dansstil som vi vuxna, redan nu!!
Därefter körde vi race på nedervåningen. På med Robbans kläder som är MEGA stora, på med skor och springa ett varv runt (inomhus). 2 lag, ena laget som vann fick ett litet "pris". JÄTTEroligt!! Tror att kanske jag tyckte det var roligare än barnen??!!....
När alla var sådär varma och trötta måste man fylla på med energi ju!! Dags för intagning av kakor, tårta och massa dricka!!! =) Sen blev det dags för film; "Monsters vs Aliens". Alla hade inte sett den som tur var. Själv hann jag inte se den då jag var tvungen att underhålla Bella som inte fick springa lös på golvet. Det fanns ju skålar med chips o sånt tillsammans med muggar med dricka=himmelriket för en kleptoman/svullo som Bella!!! Har aldrig varit med om ett barn som äter så mkt som hon. Hon äter ALLT!!!! Inget stopp på henne!
Klockan rann iväg och lika fort som alla kom, hade alla gått hem.... O så blir det sådär tomt när det har varit fullt ös!!
Kvällen efter kalaset ägnades åt att titta på ännu en film. Bella o Linus låg o sov, bara Kalle o Maja vakna. Fortfarande tjat från Maja att få skriva mail... Varför ska allt göras i 180 såfort man kommit på ngt nytt att göra?? Nä, inget mail på kvällen! Nu e det varva ner som gäller!! Filmen var lång och vi kom inte i sängs förrän klockan blev 23.45. HELT slut!!
Därför efter såna dagar är mina mornar sååå underbara!!! Nu sitter jag nere i vardagsrummet, tittar på tv, skriver lite på datorn, Linus har fått mat men alla andra sover. Jag får sitta i fred och bara göra det som jag vill. Jag behöver inte hjälpa till med det ena eller det andra. Kan bara sitta o fisa om jag vill det!! =) Klockan är snart 9 så dom kommer väl komma ner allihopa snart och ta över soffan ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar