lördag 31 oktober 2009

Shopping


Förstår inte varför det nästan alltid blir så när man åker iväg till ngn affär att man mer eller mindre ALLTID shoppar som en tok fast man inte alls hade tänkt det. Speciellt när jag åker med lillasyster. Igår var vi iväg och skulle BARA hämta kläder som vi beställt. Skulle även beställa tv och bredband eftersom dom dragit fiber i hela området... Sånt som inte jag kan eller har speciellt mkt intresse av... =) Kan klara av att titta på tv =)
Dagen började med att hämta kläderna i Åkersberga. Därefter bar det av till IKEA (jippie). Skulle BARA kolla om det fanns en barngrind där. Kom därifrån med lite andra saker som gardiner, blommor och lite annat smått o gott!! =)
Efter IKEA åkte bilen (nästan automatiskt) till BigBaby vid stinsen. Eftersom jag inte hittade barngrind där (läs; glömde kolla efter den för det var så mkt annat roligt) så var jag "tvungen" att hitta den på annat ställe och visste att dom hade grindar till bra pris där. Sagt och gjort. En underbar nystartad affär fylld med massa roliga saker till barn... Jag var i himmelriket =) Kom ut ur affären med 2 åkpåsar till de minsta barnen, 1 bäddset till Bella, 1 grind och ett himlans bra humör =)
Det viktigaste för mig var avklarat. Då var det dags att fixa sakerna som min sambo prioriterade. Åka och beställa tv o bredband. Gick smärtfritt. Dom visste precis i Teliabutiken i Täby så det var bara att säga vad man ville ha. Skönt. Blir smått nervös när det är saker som jag känner att jag inte riktigt behärskar som jag ska ordna...
Efter sista ärendet hade klockan blivit mkt. Sambo och systers sambo skulle ner till systembolaget inför idag. En snabb sväng in på Willys, köpa lite läsk och bröd inför idag. Men hittade lite söta gummistövlar och annat smått o gott. Åhhh, bara kliar i fingrarna när det finns sådär fina saker som man har nytta av =)
När vi kommit hem hade klockan hunnit bli 17. Vi hade varit borta i mer eller mindre 8 timmar... Inte illa!!
Kvällen slutade ju inte där! Var bara att ställa sig o laga mat. Därefter skala 5 kg potatis inför kalaset. Ville ju inget hellre än att få sätta upp gardiner o så. Sagt o gjort så kom dom upp både i vardagsrummt och i Majas o Bellas rum, men hann inte med att sätta upp ljusslingan... =( Får ta en annan dag!!
Idag blir det nya friska tag inför kalaset. Hoppas allt löper lätt och smärtfritt!! =)
Har btw beslutat mig för att sluta amma. Bebis är inte nöjd, jag glömmer av att dricka och få amningen att fungera på ett bra sätt, mjölken räcker inte. Så då får jag tacka för denna tiden med amningen. Det har varit super under tiden det funka!! Men det gäller att inse när det inte funkar längre!! Då blir vi alla glada förhoppningsvis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar