lördag 14 november 2009

Kryssning

Sååå var man hemma från kryssningen. Hur kommer det sig att man ska ha oturen att få en helvetesnatt med ena barnet då??


Kvällen var supertrevlig. Vi hade tagit bilen med oss för att slippa släpa på alla barn o all packning och kan säga att det var helt klart värt det!!!! Så himlans smidigt! Vi var så tidigt ute så det blev till att sitta o vänta i bilen ett tag innan. Men det gjorde inte så mkt, alla var så glada över att få komma iväg.


Vi hade lyckats hinna ge både Linus o Bella mat innan det var dags för oss att äta. Alltid skönare att få sitta o äta själv utan att behöva ge de små mat samtidigt. Trist bara att Bella ALLTID vill ha mat... Maten var faktiskt riktigt go! Inte alls som när det är julbord och det bara är julmat, för den tröttnar man på riktigt fort!!


Efter mat var det dags för att ha roligt. Dom hade gjort iordning lekhörna och hela den avd. så det var riktigt fräscht där. Dock inte så himla mkt att göra för barnen... Lite tråkigt. Men det hann bli lite spel, lite dans och lite bus iaf innan det var dags för att sova...


Så kom helvetesnatten.... Vi hade en 4 bäddshytt då ingen av våra barn är intresserad av att få sova i egen hytt... De stora barnen låg i var sin säng och jag o Robban hade varsin också. Bella skulle sova i vagnen och Linus i liggdelen. Linus, Maja o Kalle skötte natten galant. Kalle vaknade dock frammot morgonen och insåg att han hade blött massa näsblod. Jag vaknade till; mamma, det ser ut som om någon har blivit mördad i min säng...


Bella håller på o får tänder, har ont i hela munnen, skiter typ 5-6 ggr per dag, kan inte sova ordentligt eftersom hon inte e hemma o inte har sin egna säng... Kl 3 på natten vaknade hon och ville inte alls sova i vagnen. Tog över henne i min säng och hon lyckades hålla mig vaken till 6. DÅ ruttnade jag, la ner henne på skarpen och "skällde" på henne. Det skulle jag inte ha gjort!! Var som att rasera ALLT... Bomblarm och alla tänkbara sireners ljud lyckades komma ur Bella...

När alla började vakna trodde jag inte mina ögon.... Jag var såååå trött!!! Kollade på klockan o insåg att vi nog hade missat frukosten. Ingen stress då inte! Gav Linus o Bella välling. På med alla kläder och gick upp till restaurangen. Där stod dom kvar och sa att det var 5 min kvar på insläppet till frukosten!! JIPPIE!! Bara in o svulla. Frukosten är ju det bästa av allt, buffé dessutom!

Hemresan var lugn och spenderades med shopping, spel och fika... Alldeles lagom!! Så dags för hemresa. Alla i bilen, skitsmidigt!! Dags för avfärd. SÅ var det blåskontroll. Oavsett om jag inte har gjort ngt fel så blir jag alltid nerös i polisers sällskap. Varför vet jag inte... Men tycker det är RIKTIGT bra att de har blåskontroll vid avfärd från båten!! Klarade mig ju självklart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar