måndag 16 november 2009

Partaj

I lördags satt vi vid bordet min syster och jag med våra respektive och fikade. Helt apropå så säger min sambo att jag o syrran ska passa på o gå ut o festa. Vi tittade på varandra och sa varför inte. Det är det bästa som finns när det blir sådär spontant! Älskar det!! Hela grejen att få gå ut o festa, få göra sig i ordning, mmmmm!! Var ju nästan 100 år sen för min del ju!! Nä, men nästan 2 år sedan. Jag som älskar att dansa.
Sagt och gjort så började vi göra oss iordning. Syrrans kompis hade inte heller ngt att göra och hakade på. Vi skulle ses inne i stan då hon bor på helt andra sidan av stan. Drinkar innan, musik, bra humör... JIPPIE!!
Bussen in till stan, gjorde inte ens ngt att det regnade ute =). Det allra bästa var att Tulle redan var inne i stan o stod i kö till Gloden Hits (bästa stället i stan) så vi knatade bara förbi HELA kön!! Helt underbart!!
Kom in på 5 min. Av med jackor och så var det dags. Hela kvällen var fylld med MASSA goda drinkar och shots, mkt dans och så himla mkt skratt. Har nog aldrig skrattat så mkt i hela mitt liv!!! Allt var så perfekt. Vi alla tre var på superbra humör, träffade på så många kufar som man inte trodde fanns, träffade ännu en kompis som jag inte sett på JÄTTElänge! Det var så mysigt att se henne, prata lite. Får se om man får till en fika snart med henne!! =)
HELT galet hur mkt man kan dricka. Vet att det är lite fjortis aktigt att sitta o prata om hur mkt man druckit, men tänk på att jag inte har druckit eller festat på så lång tid. Borde ju egentligen däcka på 2 drinkar som jag tidigare gjort. Men nä, det var säkert 10 drinkar o 2 shots denna kväll. Det gillade jag då det är sååå gott med drinkar och lite roligare att inte bli dunderfull och raggla runt med ett glas vatten!
Väl hemma hamnade jag i sängen brevid min underbara sambo, glad, nöjd och skitfull =)
Dagen efter var det dags för Maja att ha gympauppvisning. Det gick förvånansvärt bra att titta på det. Ingen överdriven bakfylla eller så!
Kan inte mer än småle när jag ser Majsan strutta runt med alla andra och dessutom hamna i otakt. Tur att hennes pappa tog på sig skulden för hennes taktkänsla ;-) Maja är längst till vä.
Måste även gnälla lite. Båda barnen gick hem o lekte med två kompisar (de är syskon). Jag sa klart o tydligt till dom att dom skulle äta hemma och komma hem till 18. Dom var på det klara med det, men när kl var 17 får jag ett mess där deras kompisars pappa frågar om han får bjuda på middag trots detta!!! Svårt att fatta!!! Enl. Kalle så var det pappan som hade frågat om dom ville äta där och att han kunde fråga mig själv eftersom dom sa att dom inte fick. Men varför lyssnar man inte på barnen då?? Dom fick äta där då, men det kommer bli att dom inte får gå hem till dom när det är dags för middag eftersom det inte är första ggn detta händer när dom är där. Andra ggr har dom inte frågat ens om det är ok att dom äter där. Lite trist att laga mat till oss alla o så äter inte barnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar