torsdag 22 oktober 2009

All denna prestationsångest....

Förstår inte varför man inte kan lägga det skitiga hemma åt sidan och bara göra sånt som man orkar med eller som man måste göra. Men nej då, på ngt konstigt sätt så klarar jag inte av att ha det stökigt och alldeles för skitigt runtomkring mig. Det kliar i kroppen, irritationen växer och man blir mer eller mindre gråtfärdig för det känns som att hur mkt man än plockar och städar så är det ingen annan som hjälper till. Helt omöjligt arbete som man inte kan se ngn ände på! Fy Fan!!!
Vet att mkt ligger på mig själv, att jag själv ser till att göra alla dessa tråkige bestyr för att JAG inte orkar se skiten/stöket. JAG vet att jobbet enklast görs av mig. JAG har vanan inne, JAG vill ha det på ett speciellt sätt, JAG JAG JAG..... Så egentligen kanske man har sig själv att skylla längst in???
Inget bra svar finns, men som min sambo sa idag när jag kom till bristningsgränsen; vi är två om detta, vi ska arbeta mot ett gemensamt mål! Himlans lätt att säga, så vi får väl se om det händer ngt framöver. Vet iaf att jag känner mig rätt så överkörd av alla i familjen, inklusive mig själv!
Nog med klagan. Dags att krypa ner i en renbäddad säng. Ska bli såååå skönt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar