söndag 25 oktober 2009

Intensivitet







Måste erkänna att det blir riktigt intensivt med alla barnen samtidigt vissa dagar. Speciellt om man har saker inplanerade. Dessutom när de stora barnen har sina aktiviteter, då är det hektiskt och en hel del bilåkande. Jag gillar och är dessutom lite speedad själv så jag tycker ändå att jag klarar av tempot.
Men jag tror ju att det kommer lugna ner sig ju äldre barnen blir, de kan ta mer ansvar och klarar sig själva mer o mer. Tror att den största anledningen till att det känns så intensivt just nu är för att Bella o Linus tar såpass mkt tid från mig att det kan bli extra stressigt om det kommer ngt annat emellan som måste/ska göras...
Idag har det varit kalas för min stora tjej som fyller 7 om några dagar. Men då är hon hos sin pappa. Kalaset här blev också himlans intensivt. Alla kommer samtidigt, en halvsnabb fika med kakor och tårta, presenter. Därefter lite snackis för att sedan gå... Man hinner liksom inte riktigt med. Om jag dessutom sätter mig och ammar en sväng så har "min tid" till att kunna umgås med dom andra minskat massor. Fördelen med att gå på ngn annans kalas är att ens egna tid att umgås med andra inte försvinner för att man ska duka fram och rodda iordning allt. =)
Nästa helg är det dags för min sambos fest. Beslutade att jag tar mitt kalas då också (bara fira lite grann), för annars ska alla behöva komma hit 3 dagar efter festen o så... Nackdelen med att alla fyller ungefär samma månader!! Det blir för många kalas att ha, speciellt om man som jag inte fyller ngt speciellt. Sambon fyller iaf 30 år!! =) Barnkalas är en annan sak! Dom kan man ha flera utav även om det kan bli lite tätt.
Skulle ha haft ett barnkalas för 7-åringen igår, men hon mådde inte alls bra så det var bara att ställa in! =(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar