onsdag 28 oktober 2009

Usch

Det är verkligen trist när man känner att allt bara är skit. Hela dan har varit bläää. Trodde att det skulle bli en sån där mysig dag, alla på bra humör och inget skrik eller gnäll. Hade fått massa fina leenden av Linus... Han e ju så fin med det stora smilet!! Men tjiiii fick jag. Efter den lilla promenaden ner på stan satte jag mig o fikade i väntan på att storasyster skulle komma o fika. Hann inte mer än stanna vagnen utanför så började Linus grina som en tok. Han har blivit helt knäpp med att det ska röra sig nästan hela tiden. Trots att jag har så många barn så har jag ännu inte vant mig vid att bebisar skriker. Kan inte låta dom ligga o grina hur som helst... Knäpp, jag vet!!
Väl inne på fiket så lyckades jag på något sätt se till att få mig en tallrik med pannkakor, fixa kakor till Bella och se till att Linus fick amma. Systeryster kom och gjorde mig sällskap tillsammans med hennes man och deras nya bebis Svea. Tog inte mer än 5-10 min så kom det in en mamma med 2 barn mindre än 4 år gamla. Bella pratar ( läs skrikpratar) samtidigt som mamman med de 2 barnen tydligen inte lyckas roa sina barn så de skriker mer eller mindre konstant. Aaarrrgggg, kul fika!!!! NOT!!
Färdigfikad och dags att gå hemåt. Kände ingen stress att komma hem. Barnen låg i vagnen, Bella hade somnat och Linus med. Men så fort vagnen stannade så vaknade han till. Kändes som ren djävulskap att syrran då naturligtvis ska träffa flera st på vägen som hon känner och ska stå o prata.... Hmmm, vagn still=skrikig Linus... Förstår inte vad som fallit honom in denna dan!!!! Han grinade nästan hela vägen hem. =( Nog för att jag är stark men inte så stark att jag orkar bära honom hela vägen hem!! Nä, han fick ligga o grina. Det var bara att snabbt ta av oss alla ytterkläder och sen sätta sig och amma. Sammanlagt hade han skrikigt nästan 2 tim. konstant med undantag för amningen... Tur att jag har världens snällaste Bella som inte säger så mkt! Inget gnäll, bara massa mys från hennes sida. Lagom tills sambon kom hem hade jag lyckats få Linus att somna och han har ännu inte vaknat efter 2 tim trots stillastående vagn!!!!! Kors i taket. Bara för att jävlas med mig??? ... =)
Igår var vi på BVC, ingen fara med att han inte får i sig tillräckligt med mat iaf =) Väger redan 5 kg och är 5 veckor. Kurvan går spikrakt uppåt! Skönt! =)
Tror att jag håller på o får en riktig stressmage, får ont så fort jag äter eller dricker ngt samtidigt som det molar mer eller mindre konstant. Pratade med lillasyster om detta och hennes råd var att ta det lugnt, försök att inte stressa etc. Hon har HELT rätt, men det är ju sååå svårt att kunna koppla av om båda barnen är missnöjda eller ngt annat! Det går bara inte att ta det lugnt!! Stressa ner får jag göra när jag blir äldre =)
Ska sova borta på lördag. Dagen då sambon har 30-års fest. Kommer ju självklart vara med på festen men när det inte funkar med barnen längre så går jag hem till syrran o sover där så får han festa så mkt han vill utan att ta hänsyn till varken mig eller barnen. =)
Nä, nu e det slut på gnäll för idag, hoppas på bättre dag i morgon!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar