söndag 31 oktober 2010

Kalas

Så har vi hunnit avverka ytterligare ett kalas, för mig och Maja. Maja har ju redan fyllt år och jag fyller på tisd. Mysigt att alla kom, men det känns som att alla går så tidigt nu för tiden från kalasen. Förr var det att alla stannade länge, satt o pratade och fikade ordentligt. Men inte längre =( Jaja, jag fick träffa mamma lite längre igår iaf! Har setts varje dag på jobbet nu och det är så mysigt att ses så mkt mer än man brukar, även om det inte är så långa stunder!

Det var en sån hektisk dag igår. Först hade vi städning i området. Roligt att träffa alla grannar, prata lite. Barnen var med och hjälpte till. Till och med Bella. Limpan låg o sov, tur var väl det för annars hade det nog inte blivit så mkt gjort. =)

Därefter skulle Maja gå på sin dans, precis innan kalaset. Nemas problemas såklart!

På em kom hennes gamla kompis som hon lekt med i massa år som numera har flyttat till Vimmerby.Så himla skoj att dom fortfarande leker när hon är uppe och hälsar på! Det känns som att dom leker som att dom ses varje dag. Inga bekymmer.

Veckan som varit har väl egentligen inte varit så händelsefylld mer än att jag hunnit med att vara på en AW. Så skönt att ta en öl efter jobbet och bara vara. Förvisso så pratar man väl mkt jobb även om man inte är kvar där men det blir på ett annat sätt.

Annars har det varit jobb HELA veckan!

På måndag ska jag göra en ct-buk! Detta inför min anmälan som jag gjort inför en studie som görs för såna som har fått diastas i bukmuskeln. Jag har fått det efter alla mina graviditeter. Jag hoppas verkligen att dom säger att jag platsar i studien och att jag kommer bli opererad så kanske man blir av med sin konstanta gravidmage!! Hua säger jag bara! Däremot är jag ganska osäker på operationen för man kommer bli lottad till om man ska träna eller bli opererad. Och om man blir opererad så blir man lottad till om man ska få med nät eller utan nät. OM dom sätter in nät så är det ju alltid en risk för komplikationer såsom fistlar, infektioner osv... Vill INTE ha en fistel!!!

Nu sitter jag här med min lilla bebis som tyckte att det var dags att gå upp 05.45. Trodde inte mina ögon när jag tittade på kl. Men så kom jag på att den är ju omställd till vintertid. Så egentligen är tiden helt acceptabel.

♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Hej! Äntligen kom jag in här hos dej. När d kommenterar inne hos mej så funkar det inte att komma vidare till dej då jag trycker på din webb-adress?? Vet inte varför...men nu lyckades jag!!

    tack för alla dina fina och goa kommentarer inne hos mej!
    Det värmer ska du veta!!

    Kalas är alltid trevliga tillställningar och jag får väl säga grattis i efterhand!!
    Men det där med diastas lät ju inte så kul. Har faktiskt aldrig hört talas om det förut....Hoppas för din skull att du hamnar i rätt studiegrupp och att du får den hjälp du vill och behöver!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS en timme i förskott Karin!!
    Hoppas du får en härlig dag!!
    KRAM

    SvaraRadera