söndag 17 oktober 2010

Höstpromenad

Idag var en sån där underbar dag! Solen sken, jag var på superbra humör, även barnen och jag har gått och längtat så himla mkt till att ta mig tid och ork att gå ut i skogen och bara vara.
Sagt och gjort så blev det skogen idag. Jag mår så bra när jag får komma ut, få andas den härliga krispiga höstluften med alla dess olika dofter och färger.

Vi åkte till Täby, Rönningesjön som är ca 1 mil lång (?). Jaja, lång var den och barnen tog sig igenom den. Jag vet att de stora barnen tycker att det är superskönt att bara komma ut. Även om Kalle som nu ska vara så stor och vara hemma så fort man gör ngt. Men jag "tvingade" honom att åka med. Han protesterade faktiskt inte och inte ett enda gnäll när vi var ute.

Hade tagit med oss bullar, kex, varm choklad och frukt. Lite lagom att stoppa i sig innan middagen. Ångrade mig att jag inte hade tagit med korv med bröd men hade inte alls dom tankarna. Hade innan föreställt mig att vi skulle in i skogen och inte längs med ett spår. Men men, ändringar är välkomna ibland! =)
Tog lite bilder men kameran är på laddning så bilder får komma så fort batteriet är laddat.
Kände bara att det var som balsam för mitt inre att få komma ut och inte tänka så mkt. Även om mina barn pratar konstant så är det är skönt avbrott till att bara vara hemma!

I morgon kommer jag nog inte att hinna blogga då jag ska åka kommunalt till jobbet = över 1 h längre restid samt att jag jobbar kväll... Vi får se hur det blir. Kommer bli första ggn som jag åker kommunalt till jobbet.
Nu ska jag äta nachos med salsa. Mums!!
♥ ♥ ♥ ♥ Karin ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar: